• Home
  • /
  • Blog
  • /
  • Blog
  • /
  • Bereikbaar blijven als ondernemer: zo doe je dat

Bereikbaar blijven als ondernemer: zo doe je dat

Laatste Update: januari 2025

Wanneer je een eigen onderneming hebt, dan komt er natuurlijk veel om de deur kijken. Zo moet je de leiding nemen over alle projecten, moet je ervoor zorgen dat het werk geleverd wordt en ben je verantwoordelijk voor alles. Ook als je mensen onder je hebt zitten, moet je leiding blijven geven. Daar hoort natuurlijk ook een stukje bereikbaarheid bij. Zo moet je ervoor zorgen dat je altijd te bereiken bent. Hieronder lees je precies hoe je als zelfstandig ondernemer bereikbaar kunt blijven voor je werknemers, klanten en voor andere mensen.

1. Vast telefoonnummer

Om te beginnen is het handig als je met je bedrijf bereikbaar kunt zijn op een vast nummer. Zo kan het zijn dat je nu nog een 06-nummer gebruikt om bereikbaar te zijn. Om toch professioneel te blijven is het beter om over te stappen op een 085 nummer. Een 085-nummer is een nummer waarmee je door heel het land bereikbaar bent. Vooral als je dus actief bent in heel Nederland, is het gemakkelijk om hiervan gebruik te maken. Mocht een klant je dringend moeten spreken, dan ben je altijd op de hoogte en kun je de telefoon zonder problemen opnemen. Op deze manier straal je professionaliteit uit en ben je overal en altijd bereikbaar. Je kunt op die manier dus mobiel bellen met vast nummer op je telefoon. Het is ideaal om te gebruiken, vooral als je een eigen bedrijf hebt en veel onderweg bent.

2. Werk en privé gescheiden houden

Wanneer je kiest voor een 085-nummer, dan maak je gebruik van een vast nummer op je mobiele telefoon. Dan lijkt het soms misschien lastig om je werk en privé gescheiden te kunnen houden, dit is echter niet het geval. Met een 085-nummer kun je gemakkelijk je vaste nummer uitschakelen op momenten dat je niet aan het werk wilt zijn en je privénummer blijven gebruiken. Zo kun je de vaste lijn bijvoorbeeld open zetten tijdens kantooruren. Op die manier kun je genieten van je privéleven, zonder dat je continu wordt gestoord door het nummer van werk.

3. Telefoonservice

Als je bedrijf echt begint te groeien en je krijgt om de haverklap een belletje of een mailtje, dan is het misschien ook goed om communicatiemedewerkers in te schakelen. Zo kunnen zij de telefoons aannemen, mails beantwoorden en in contact staan met iedereen die jou nodig heeft. Op die manier worden belangrijke zaken naar jou doorverbonden en ben jij er minder druk mee. Het is dus voordelig om communicatie in te zetten mocht je het zelf te druk krijgen om de telefoon op te pakken. Je krijgt minder werk, maar je bent wel altijd bereikbaar. Ideaal dus!

januari 20, 2025

januari 20, 2025

januari 15, 2025

{"email":"Email address invalid","url":"Website address invalid","required":"Required field missing"}
>