Steeds meer mensen komen in aanraking met kunstmatige intelligentie, ook wel AI genoemd. Er kan eigenlijk wel gezegd worden dat het een onmisbaar onderdeel is geworden van de moderne technologische infrastructuur. Er kunnen eenvoudige taken worden verricht, zoals automatische tekstaanvullingen, maar ook geavanceerde toepassingen kunnen gedaan worden, waaronder zelfrijdende auto’s en medische diagnostiek. Er vinden veel veranderingen plaats door de komst van AI. We gaan anders werken, leven en communiceren. Toch gaat het wel samen met een mooie en enorme technologische vooruitgang. Voor veel sectoren zijn er volop mogelijkheden en daar kunnen veel mensen van profiteren.
Het begin van AI
Eigenlijk is AI al veel ouder dan veel mensen denken, het begint namelijk ergens in de jaren ’50. Toen hebben Alan Turing en John McCarthy al een idee gehad van machines die zelfstandig kunnen denken. Er zijn toen veel ideeën naar voren gebracht, alleen er waren veel obstakels. Dit had vaak te maken met een gebrek aan rekenkracht en data. Op dat moment was de technologie er wel, echter waren de middelen er niet om AI op grote schaal toe te passen. Het waren toen met name de onderzoeksinstituten en overheden die de eerste stappen zetten. Het doel was om computersystemen te ontwikkelen die konden leren, maar ook zelfstandig konden redeneren en problemen oplossen.
Toen ging het opeens in een versnelling. Er kwamen krachtige computers, er was beschikbaarheid van enorme hoeveelheden data. Ineens maakten big data en cloud computing het mogelijk om algoritmes te trainen op een schaal die voorheen ondenkbaar was. Vanaf dat momenten hadden de grote bedrijven zoals Google, Amazon en Microsoft interesse en zij begonnen AI toe te passen, grootschalig.
Veranderingen in de casino niche
Door de komst van AI zijn er in verschillende niches veel veranderingen, zo ook in de casino niche en bij Casino777. Er kunnen door de algoritmes steeds meer persoonlijke aspecten aan bod komen, waaronder de maat gemaakte bonussen en spelaanbevelingen. Dit is allemaal gebaseerd op het speelgedrag van gebruikers. Bij live casino’s nemen steeds meer mensen deel aan de spellen en er is nog iets goeds aan de komst van AI. Het is namelijk zo dat de AI-systemen gebruikt worden om fraude en gokverslaving op te sporen. Dit kan door het gedrag van spelers in realtime te analyseren en op deze manier kan vroegtijdig risicovol gokgedrag worden gezien.
AI in de praktijk
Binnen de techbranche is AI ook erg populair. Je ziet het vooral in de wereld van consumententechnologie. Bedrijven kunnen mensen veel meer aanbiedingen doen, en aanbevelingen doen op basis van hun kijk- en koopgedrag. Maar ook op het gebied van automatisering speelt AI een belangrijke rol. AI kan bedrijven namelijk helpen bij het automatiseren van repetitieve taken en dat is efficiënter werken mogelijk. Bij de klantenservice wordt steeds vaker een chatbot ingezet die klantvragen kan beantwoorden.